Reklamačný poriadok

Reklamační řád
obchodnej spoločnosti
ELEGA, spol. s r.o.
so sídlom v Třebechoviciach pod Orebom, Tyršova 536
identifikačné číslo: 42194393
zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Králové, oddiel C, vložka 1147
pre reklamáciu tovaru zakúpeného prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.elega.cz
1. Akosť pri prevzatí
1.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba, také vlastnosti, ktoré predávajúci opísal alebo ktoré kupujúci oprávnene očakával s ohľadom na povahu tovaru,
- je tovar vhodný na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a,
- vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
1.2. Zjavné poškodenie tovaru alebo jeho obalu pri doručovaní je potrebné ihneď riešiť s dopravcom a zapísať nezrovnalosti do odovzdávacieho protokolu (prepravného listu). Kupujúci nie je povinný takýto tovar od dopravcu prevziať a o zistenom poškodení bez zbytočného odkladu informuje predávajúceho. Kupujúci v deň prevzatia riadne skontroluje neporušenosť tovaru a úplnosť jeho príslušenstva.
1.3. Okamihom prevzatia tovaru kupujúcim prechádza nebezpečenstvo škody na tovare z predávajúceho na kupujúceho. Ak kupujúci tovar neprezrie pri prevzatí, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke len v prípade, že preukáže, že tieto vady (napr. chýbajúce príslušenstvo) mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody. Neskoršia reklamácia neúplnosti tovaru alebo vonkajšieho poškodenia nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať. Predávajúci má však možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.
1.4. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia tovaru podľa vlastného rozhodnutia nárok na bezplatné odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny ; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané (najmä ak nemožno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť požiadavku na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád , ak sa vada týka len tejto súčasti.
1.5. Ak nie je možná oprava alebo výmena tovaru, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
1.6. Počas šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.
1.7. Predávajúci nie je povinný vyhovieť nároku kupujúceho, ak preukáže, že kupujúci o vade tovaru pred prevzatím vedel alebo ju sám spôsobil.
1.8. U predávaného použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá. Namiesto práva na výmenu má kupujúci v týchto prípadoch právo na primeranú zľavu.
2. Zákonné práva z vád
2.1. V lehote 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať pri vade, ktorá predstavuje podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú):
- odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
- bezplatné odstránenie vady opravou;
- primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
- vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.
2.2. Podstatným je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzatvorila, keby toto porušenie predvídala.
2.3. Pri vade, ktorá predstavuje nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
2.4. Ak sa po oprave vada opakovane vyskytne (tretia reklamácia tej istej vady alebo štvrtá pre odlišné vady) alebo má tovar väčší počet vád (minimálne tri vady súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
2.5. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru sa nevzťahujú najmä na prípady, kedy vada alebo poškodenie vzniklo:
- mechanickým poškodením tovaru,
- nesprávnym alebo nevhodným používaním tovaru,
- používaním v rozpore s návodom na použitie alebo pokynmi uvedenými na obale,
- chemickými vplyvmi, teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, vplyvom slnečného žiarenia,
- opotrebovaním spôsobeným bežným používaním, pri tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, pri použitom tovare za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim.
3. Uplatnenie a vybavenie reklamácie
3.1. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu písomne u predávajúceho bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku a zároveň zaslať predávajúcemu reklamovaný tovar. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, musí byť čistý a kompletný.
3.2. V písomnej reklamácii kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.
3.3. Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu, aké právo si zvolil pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po jej oznámení. Zmenu voľby bez súhlasu predávajúceho je možné vykonať len v prípade, ak kupujúci požadoval opravu vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.
3.4. Ak si kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
3.5. Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť odo dňa oznámenia vady a dodania vadného tovaru predávajúcemu.
Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní od oznámenia vady a prijatia reklamovaného tovaru, rozhodnúť o reklamácii, prípadne o tom, že na rozhodnutie je potrebné odborné posúdenie. Informáciu o potrebe odborného posúdenia oznámi kupujúcemu v tejto lehote. Reklamáciu, vrátane odstránenia vady, vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do
30
dní od jej uplatnenia (oznámenia vady a doručenia vadného tovaru), pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.
3.6. Odmietne-li predávajúci odstrániť vadu veci, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
3.7. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, keď bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť.
3.8. Ak nie je umožnené sledovať stav vybavenia reklamácie online, zaväzuje sa predávajúci o vybavení reklamácie kupujúceho informovať e-mailovou správou.
3.9. Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Ako postupovať pri reklamácii tovaru
Reklamácie zasielajte do podnikovej predajne v Třebechoviciach p/O.
Adresa:
Reklamačné oddelenie ELEGA, spol. s r.o.
Tyršova 536, Třebechovice pod Orebom 503 46
Na vrátenie alebo reklamáciu môžete využiť službu od Zásielkovne. Stačí priniesť balík na najbližšie podacie miesto Zásielkovne a obsluhe oznámiť kód: 97536777
Ponúkame vám aj pozáručný servis. Cena opravy sa bude odvíjať podľa náročnosti a celkového rozsahu opravy.
- Reklamovaný tovar zasielajte najlepšie v primerane veľkej papierovej krabici.
- Kabelku, aktovku či batoh vypchajte starými novinami, aby ste zabránili poškodeniu tovaru pri preprave.
Viac info na telefóne 495 593 077.